08 October 2009

0 Apa Kes.......





aduuuhh..malas giler nak update blog 1 nie...
tapi ape nk wat kne gak la update...






N3 kali aku nak cite pasal bende remeh yang diperbesarkan...lebih2 lagi Media massa kt Indonesia. Kat forum2 alam maya topik nie antara yang terhangat. Sebab ada la orang2 yang memperhangatkan hati rakyat Malaysia dan Indonesia. Ingat lah kite nie sesame Islam Indo&Malay da cam adik-beradik da. xkan nak perang sesama saudara sebab hal yang remeh temeh camnie. Indonesia tuduh Malaysia curi budaya mereka(tarian Pendet), rendang macam2 lagi hal yang berbangkit. Hal nie kan da setel, Discovery Channel(Yahudi) da mintak maaf sebab dorg yang wat silap.
Kalo pk balik Indonesia ngan Malaysia lebih kurang jer pun budaya



BENDERA(Benteng Demokrasi Rakyat) iaitu satu kumpulan yang x berdaftar kat Indonesia nak serang Malaysia ngan buluh runcing, padahal tentera dorang ngan tentera Malaysia xde pape masalah pon. Malaysia siap anto pasukan menyelamat kt mangsa gempa bumi di Padang.Saje provokasi pihak tertentu.



Sape la ntah jadi batu api nie...ntah2 yahudi laknatullah punye pasai nih...

Depa nak laga2 kite sesame muslim...Lebih kurang kata seorang pemimpin kafir selepas kekalahan Perang Salib "Kita kalah melawan muslim walaupun kita ramai kerana muslim berperang untuk mati tapi kite berperang untuk hidup, perangi muslim dengan akidah mereka".

Kata2 ini telah di ukir di memorial pemimpin tersebut. betol kafir tue...x perlu senjata yang banyak dan canggih untuk melemahkan umat Islam tapi yang perlu menyogok dengan harta dunia. telah terbukti sekarang ini....

Nie ade cite sket pasal Asia Tenggara sebab aku ade teringat tentang perbincangan dalam kelas last agama ari tue..

KISAH NABI DAN PARA SAHABATNYA...

Dalam satu pertemuan antara Rasulullah dan para sahabatnya, sahabat Rasulullah bertanyakan kpd Baginda mengenai masa depan BAITULMAQDIS (JERUSALEM) di masa akan datang.

Dengan sedih dan keluh kesahnya Baginda menjawab, di masa depan tempat suci ketiga orang2 muslim itu akan ditakluk dan ditadbir serta berada di dalam genggaman orang2 Yahudi selama bertahun2 lamanya sehinggalah detik akhir zaman (kiamat) bermula.

Sahabat bertanya lagi kpd Baginda, tidakkah kota itu (BAITULMAQDIS) dapat kembali ditadbir / di bawah kekuasaan ISLAM?

Seraya itu Baginda menjawab dengan nada tenang dan lega, sudah tentu orang ISLAM akan menguasai kembali kota itu; hal itu akan terlaksana ketika akhir zaman kelak.

Ia akan dibebaskan oleh tentera ISLAM dari sebuah negara kecil di sebelah TIMUR, di negara itu masyarakatnya bersatu-padu, sentiasa tunduk/taat kpd pemerintahan ISLAM & tidak gentar dengan musuh2nya.

Negara kecil ini juga akan membawa keluar umat ISLAM dari segala masalah penindasan dan membela ISLAM dengan sewajarnya sehingga musuh2 ISLAM takut dan hormat kpd ISLAM.

Namun apabila semua ini berlaku maka sudah dekatlah dengan hari terakhir (Kiamat), kerana inilah tanda2 besar bila hari Kiamat itu akan berlaku....

****Hadith sahih Nabi****

=>persoalannya di sini... di manakah dan apakah nama negara kecil tersebut?... Para Ulama dunia pernah bermuzakarah dan bermusyawarah bahawa negara yang dimaksudkan itu adalah MALAYSIA.....????

***

Dari Ibnu Umar bahawa

Nabi SAW memegang tangan Sayidina Ali KW dan bersabda,"Akan keluar dari sulbi ini,seorang pemuda yang akan memenuhi bumi ini dengan keadilan.Bila mana kamu yang demikian itu maka wajiblah kamu bersama Pemuda Bani Tamim,dia datang dari sebelah Timur dan dia adalah pemegang Panji Panji Al Mahdi" diriwayatkan oleh Tabrani

***

Mereka(kafir laknatullah) mengkaji tentang Islam. Mereka akan menghapuskan segala kemungkinan yang mencabar kedudukan mereka di dunia ini. Salah satu cara inilah...memperlagakan sesama Islam di Timur dunia pula. Di timur tengah yang mana pernah ada negara yang Islam yang ingin bangkit telah berperang sesama sendiri menjadikan Islam lemah. Teori Kebangkitan Islam kembali menggerunkan musuh2 Islam tapi mereka tidak pernah diam..

No comments: