28 October 2009

0 Al-Fatihah

28 Oktober 2009
Aku sebenar nya malas nak update blog lagi...maklum la nak fokus pada final exam minggu nie..Tapi xpelah

9.10 pagi
pagi td aku lambat jer bangun sebab study tgh2 mlm..cehceh...aku soh Cik Irwan punch kan kad kuning aku..

9.20 pagi
Dalam nak mandi tue Cik Irwan kol cakap Encik Adnan, my big boss, ketua perpustakaan kampus kejuruteraan masuk hospital parit buntar.



Tengah2 duk mandi aku x sedaq yunus ngan liza kol,dorg tggu dpn umah aku nak pergi hospital...

last2 siap mandi ape semua aku terus pergi hospital dengan my kapcai bike.



Tengah perjalanan yang singkat menuju hospital aku berharap Cik Nan tidak apa2.

Baru 2 3 hari lepas kami pergi Hari Warga Staf USM kat Kelantan. Kami sama berlakon. Cik Nan memang mesra dengan staf2 bawah die. Kira beliau nie perangai cam Super Big Boss leh dikatakan cam adik kepada Super Big Boss, Encik Pisol, Ketua Perpustakaan USM

9.30
Bila aku sampai sana kawan2 sekerja yang lain tengah tunggu dekat ambulans kerna Cik Nan akan di bawa ker Hospital Ipoh..Dalam kelibat manusia yang hadir ketika itu aku nampak sekujur tubuh diatas stretcher ditolak masuk kedalam ambulans.

Disaat beliau tarik menarik nafas menggelupur seluruh badan semacam bernafas dalam keadaan vakum...mata plak mengerut-ngerut..seram sejuk aku tengok.

Orang yang sihat 2 3 hari lepas senang2 ALLAH tarik kesihatan kita. Apa2 boleh jadi kepada kita, muda atau tua, kaya atau miskin, beriman atau tidak. Panjatlah kesyukuran kepada ALLAH dengan melakukan apa yang disuruh dan menghindar apa yang dilarang oleh nya. Diteguhkan Iman dijalanNYA Dimatikan dalam keadaan beriman kepadaNYA.

3.30 petang
Td dapat khabar berita yang beliau dimasuk kan ke Unit Rawatan Rapi Hospital Ipoh..
Beliau dikatakan menghidap asma tahap kritikal sehingga oksigen tidak sampai ke otak

ALLAH tahu apa yang terbaik untuk kita. Moga beliau senang apa yang diberikan oleh ALLAH...


Al-Fatihah untuk Encik Adnan Shariff semoga beliau diberi kesihatan yang elok untuk terus berbakti...

No comments: